четвртак, 10. јул 2014.

Nega i zaštita kože tela na moru **

Drage moje,
Danas vam pišem o poslednjem u nizu postova o nezi zaštiti na moru. Predhodno sam vam pisala o Nezi lica - Klik i nezi kose klik. Imala sam i gost blogera Tijanu, koja vam je pisala o nezi farbane kose - klik.
Napominjem i da su informacije koje ću vam izneti neka moja ikustva i opažanja koje sam skupljala godinama. Na mene deluju, ali sve naravno zavisi od tipa kože i nege koja je inače zastupljena. Imam iskustva u ovoj oblasti, jer ceo život provodim na moru mesec/dva, tako da verujem da će neka od ovih informacija i vama značiti.
Naravno, unapred se izvinjavam ako neki od ovih saveta ne deluje na vas, svi smo mi različiti, a ja nisam stručnjak. :)
Za početak izneću vam neke informacije o stanju moje kože tela:
Imam normalnu kožu, koja se ne peruta, ne pojavljuju mi se fleke, osipi i slično. Nekada m je koža na podkolenicama nešto suvlja, pa joj je potrebna adekvatnija nega. 3 godine nisam bila u solarijumu, a predhodno ga i inače nisam previše posećivala. Mogu da pocrnim, ali sa godinama sve manje, a i nešto mi i nije cilj preplanuo ten. Uglavnom ne mogu da izgorim, ali veću pažnju obraćam grudnom kožu i licu, jer mi je to nekako uvek direktno na udaru.

Pre sunčanja:

Pre izlaganja kože tela Suncu, odradite piling celog tela kako bi otklonili izumrele ćelije kože i pripremili je za Sunce. Inače, ako odete par puta u solarijum pre letovanja, bolje i brže ćete crneti, a izbećićete i da izgorite. To sam ja iskusila ranijih godina. Naravno solarijum je štetan, pa ga koristite samo ukoliko je neophodno.

Voda: 

Kao i kod kose i kože lica, i kod kože je voda vrlo značajna. Truduite se da unosite što više tečnosti u organizam. Bar 2l dnevno. Naravno to mogu biti i biljni i voćni čajevi, kao i sveže ceđeni sokovi. Izbegavajte gazirane i slatke sokove, a kafu svedite na minimum. Smatram da je lako leti uneti vodu pa iskoristiti ove za poboljšanje opšteg stanja organizma. Uvek sa sobom na plažu nosite vodu, a i u gradu, ukoliko idete u šetnju, na posao, školu...uvek imajte sa sobom flašicu vode. Još nešto, ako pijete kafu, uvek uz nju popijte i čašu vode, jer kafa izbacuje vodu iz organizma. Još jedna važna stvar je da voda čisti vaš organizam i izbacuje toksine iz tela. Odlična je u borbi protiv celulita i viška kilograma. Ovome bih dodala i obaveznu limunadu.

Ishrana:

Mislim da je glavna stavka u nezi kože, inače, ne samo leti, ishrana. Kao što sam iznad navela, sveže ceđeni sokovi, kao i puno voća i povrća može samo pomoći vašoj koži i vašem organizmu. Ako ste u prilici, bilo bi super na moru jesti kuvanu hranu, kao puno ribe, i generalno da vam se ishrana bazira na mediteranskoj kuhnji. Izbegavajte fast food, ne samo da to nema nikakvu funkciu u nezi kose, noktiju i kože, već ćete se i ugojiti, a ceulit će vam iskočiti na sve strane. Crna čokolada može doprineti da vam kosa izgleda lepše, a ostale slatkiše svedite na minimum. Ne trebaju vam sad baš ti dodatni kilogrami leti, trudite se i da smršate. Mislim da je leto super jer možete jesti puno voća i povrća, izbor je veliki, a ja uvek biram lubenicu. Tako ćete uneti još više vode i pomoći svojoj koži da se zaštiti i bude čvrsta i hidrirana. Krastavac takođe ima dosta vode. Povedite računa o ishrani i  pre odlaska na more. Šargarepa je top 1 proizvod za dobijanje preplanulog tena, i zaštitu od Sunca.

Vitamini i minerali:

Da bi ste uneli sve potrebne vitamine i minerale potrebno je da znate čega u kojoj hrani najviše ima, a to je vrlo zamorno. Tako da ponekad, posebno leti nije loše uneti neke suplemente. Preporučujem Oligovit i Ampulice ribljeg ulja. Znači ne morate davati ogromne svojte na Ekomer i slično, već u apoteci kupite najobičnije "kuglice" ribljeg ulja, ulja iz ajkulje jetre ili slično. Kompleks vitamina B , se takođe, bar kod mene sjajno pokazao za letnji period u jačanju kose, kože i noktiju. Dobro bi bilo da ove preparate počnete da koristite pre letovanja. Ja sam baš juče kupila DMov kompleks vitamina A-Z, uz dodatak magnezijuma i kalcijuma. Nadam se da će se dobro pokazati.

Zaštita:

Trudite se da izbegavate Sunce između 11 i 16h! Možda kada malo izgorite vama to sad ne deluje strašno, ali sa godinama to donosi brojne strašne posledice. Razmislite da li je vredno toliko "prženje" na Suncu.
Da li ste vi primetili da žene, a posevno muškarci sa godinama sve više i više mogu da pocrne za određeni period? Mislim da je to tako zato što je došlo do oštećenja kože. Muškarci generalno ne vode računa, izbegavaju kremice, često su izloženi Suncu i sa godinama mnogo više crne. Zatim pojavljuju se novi mladeži, a svi znamo da je melanom vrlo opasan, i da ga uzrokuje preterano izlaganje sunčevim zracima. Uz zdrastvene razloge, stvarno ne želimo da ostarimo prerano, zar ne? Često na plaži vidim spečene gospođe u srednjim godinama koje izgledaju kao da imaju 70 godina. Znam da ako ste mladi, kao ja sada, u interesu vam je da dobijete bronzani ten, ali moramo razmišljati dugoročno. Živimo u takvom dobu gde su štetni uticaju na zdrvlje svuda oko nas. Neke od njih ne možemo sprečiti, ali čuvanje zdrave kože jeste jedno od njih, tako da se potrudite bar oko ovog segmenta zdravlja.
Najgore je što većina ljudi izgori dok ide od mesta boravka do plaže. Obucite se adekvatno, tunike, haljine, obavezni šešir.... Meni se želudac prevrne kad vidim ljude koji u sred podneva idu samo obučeni u kupaći do plaže, još vuku dvoje male dece.
Mažite se pre odlaska na plažu, još jedna važna stvar. I naravno, obnavljate kremu po potrebi, na svakih 2 sata. Ako se kvasite i brišete možda i ranije. Koristite jači faktor na grudnom košu, ramenima i leđima, a manji faktor na rukama i nogama. Posle nekog vremena, ja na nogama uglavnom koristim ulja, koja nemaju više od spf10.. Obratite pažnju i na predeo oko kupaćeg jer se tu uvek najviše izgori jer voda privlači Sunce. Obratite i pažnju ako ste duže u vodi, jer su tada ramena i lice direktno izloženi Suncu.
Mi kao žene, moramo izuzetno voditi računa o zdravlju reproduktivnog sistema, pa zbog upala i infekcija savetujem da ne sedite dugo u mokrom kupaćem kostimu.


Nega:

Ako se nekada dogodi da ste pocrveneli preporučujem izbegavanje Sunca naredni dan. Naravno, nema potrebe da celog dana izbegavate Sunce, ali bar veći deo dana provedite u hladu. Kao što znate, postoje brojni melemi kao i jogurt, kiselo mleko i sl., koji vam mogu pomoći ako izgorite. Ukoliko se dogodi da malo pocrvenim, što je retko, ja koristim Jekoderm. Meni se miris ove masti dopada, a kroz par sati koža je obnovljena.
Što se generalne nege tiče, leti vam je potreban nešto intezivnije mleko za telo. Postoje brojni puteri, hidrantii losioni i after sun losioni. Nađite onaj koji vama odgovara. Takođe razna ulja za telo su se odlično pokazala u nezi tela. Baby ulja su moj favorit. Više volim kremaste kupke, nego gelove za tuširanje, ali na moru mi često treba osveženje, pa nekako viš koristim gelove. Važno je samo da ne isušuju vašu kožu. 
Koristite i anticelulit kremice, da bi se vaš celulit manje video. Mada, znate i sami da kada pocrnite celulit postaje manje primetan. 

Nakon letovanja:

Naravno i dalje se trudite oko hidratacije, i neko vreme koriste kvalitetne mazalice kako bi vaša koža bila lepša a ten postojaniji.

*Sve fotografije skinute su sa interneta.



Kako vi negujete kožu tela leti?

Ako imate još neki savet, biće mi drago da podelite sa nama

 

Hvala na čitanju! :)

4 коментара:

  1. Odlicni saveti, Ana, veoma korisni. :)

    tara-blunt.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман10. јул 2014. 21:25

    Kada vidim da nisu tvoje slike nemam zelju da procitam tekst. Mislim da bi blog bio bolji da sama slikas.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga anonimna osoba,
      Post nije o te tematike da bi slike bile moje. Pri tom ovo je post o savetima i naglašeno je da su slike skinute sa interneta. Slike postoje da post ne bi bio dosadan, iako ovakva vrsta postova ne zahteva fotografije uopste.
      Ja nisam na moru trenutno da bih slikala, a da kacim svoje privatne slike ne želim
      Postovi recenzija i kupovine su isključivo sa mojim slikama.
      Postovi o novitetima i must have ponudama naravno nemaju moje slike jer nisam u prilici da sve proizvode iz ponude imam u svojoj privatnoj kolekciji, niti je to normalno, niti želim.
      Proverite ono o čemu pirčate pre nego što komentarišete.
      Hvala na komentaru.
      Pozdrav

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...