четвртак, 3. јул 2014.

Nega i zaštita kose na moru **

Ćao devojke,
Dugo sam razmišljala da li da ovaj post nazovem neaga i zaštita kose leti ili na moru, jer smatram da je važno paziti na kosu leti uopšte i adekvatno je negovati, ali ipak ću se fokusirati na more.
Napominjem i da su informacije koje ću vam izneti neka moja ikustva i opažanja koje sam skupljala godinama. Na mene deluju, ali sve naravno zavisi od strukture kose i nege koja je inače zastupljena. Mada mislim da se ovi saveti mogu odnositi na sve, pa čak i one sa farbanom kosom. Imam iskustva u ovoj oblasti, jer ceo život provodim na moru mesec/dva.  Usput, pogledajte post o nezi farbane kose leti, koji je za moj blog pisala Tijana, klik.
Naravno, unapred se izvinjavam ako neki od ovih saveta ne deluje na vas, svi smo mi različiti, a ja nisam stručnjak. :)
Za početak izneću vam neke informacije o mojoj kosi:
Imam smeđu kosu, koja je priorodna, nikada se nisam farbala. Kosa mi je srenje dužine, u najdužem delu negde do pola leđa, stepenasto ošišana, bez šiški, talasasta, a leti uglavnom više uvijena. Gusta je, ali mi je dlaka tanka. i sklona je mašćenju na temenu. Redovno se šišam. Nikada nisam radila neke frizerske tretmane, npr: minival, keratin...

Šišanje:

Uvek se šišam pred more, jer nekako se desi da su mi krajevi ipak malo suvlji, a kada bih otišla tako na more verujem da bi kosa po povratku bila u lošem stanju. Nikad to nije neko drastično skraćivanje, već samo krajevi, minimalno. Svima savetujem šišanje pred more, ako su u mogućnosti, a posebno ako duže ostaju na letovanju, ali napominjem da je šišanje nakon letovanja mnogo važnije.

Voda:

Za celokupan organizam, pa i za kosu, jedna od važnijih stavki je voda. Volim da pijem vodu, pa mi nije nikad bio problem da je unosim, posebno ne na moru, po vrućinama. Preporučujem i čajeve, kao i prirodno ceđenje sokove i mikseve. Šargarepa, cvekla, breskva, pomorandža....idealni saveznici za lepu kosu. Izbegavajte kafu, jer kafa nije toliko zdrava, pa preporučujem jednu do dve šoljice  dvnevno. Ne samo leti, već inače.

Ishrana:

Mislim da je glavna stavka u nezi kose, inače, ne samo leti, ishrana. Kao što sam iznad navela, sveže ceđeni sokovi, kao i puno voća i povrća može samo pomoći vašoj kosi. Ako ste u prilici, bilo bi super na moru jesti kuvanu hranu, kao puno ribe, i generalno da vam se ishrana bazira na mediteranskoj kuhnji. Izbegavajte fast food, ne samo da to nema nikakvu funkciu u nezi kose, noktiju i kože, već ćete se i ugojiti, a ceulit će vam iskočiti na sve strane. Crna čokolada može doprineti da vam kosa izgleda lepše, a ostale slatkiše svedite na minimum. Mislim da je leto super jer možete jesti puno voća i povrća, izbor je veliki, a ja uvek biram lubenicu. Tako ćete uneti još više vode i pomoći svojoj kosi da se zaštiti. Krastavac takođe ima dosta vode. Povedite računa o ishrani pre odlaska na more.

Vitamini i minerali:

Da bi ste uneli sve potrebne vitamine i minerale potrebno je da znate čega u kojoj hrani najviše ima, a to je vrlo zamorno. Tako da ponekad, posebno leti nije loše uneti neke suplemente. Preporučujem Oligovit i Ampulice ribljeg ulja. Znači ne morate davati ogromne svojte na Ekomer i slično, već u apoteci kupite najobičnije "kuglice" ribljeg ulja, ulja iz ajkulje jetre ili slično. Kompleks vitamina B , se takođe, bar kod mene sjajno pokazao za letnji period u jačanju kose i noktiju. Dobro bi bilo da ove preparate počnete da koristite pre letovanja.

Zaštita:

Izbegavajte Sunce između 11-16h! Sedite u hlad, naručite piće i uživajte uz knjigu. Voda je i onako najlepša ujutru i popodne. :) Ako baš morate, nemojte se puno zadržavati na Suncu.
Važno je kosu zaštiti od štetnog zračenja. Šešir se podrazumeva i on je vaš glavni saveznik u zaštiti kose na moru. Ja bez šešira ne krećem na plažu. Naravno to može biti i kačket, ali ipak smo mi dame, šešir je lepši. :) Na našem tržištu postoji gomila sprejeva sa UVA/UVB filterima pa ja uvek pre izlaskaiz kuće prsnem malo spreja na krajeve. Ponesem ga i na plažu, pa kad osetim potrebnu prsnem još malo. Postoje i brojne kremice, npr Still kremica za kovrdže koja ima UVA/UVB filtere u sebi. Ne bi bilo loše nanositi i tako nešto. Ponekad, stavim i pakovanje za kosu pre odlaska na plažu pa ono taman stoji na kosi dok se uđem u vodu, a s obzirom da ne trljam kosu tada, možda ostane i dže. Što je sjajno za one koji mrze da drže pakovanje na kosi.
Kosu bi trebalo ispirati od soli ili hlora nakon svakog kupanja. Moram priznati da ja to ne radim redovno, ali obećala sam sebi da ću ovog leta nakon svakog dodira kose sa morskom vodom da je i isperem slatkom vodom. So u dodiru sa Suncem može oštetiti vašu kosu.
Zbog dugogo boravka na moru, moja kosa je i pored sve nege godinama nakon dolaska bila suva, tj krajevi su bili suvi. Pre par godina sam usput pitala neku frizerku kod koje sam došla samo da se isfeniram, kako da rešim ovo, a ona mi je savetovala da na krajeve kose stavljam kremu za sunčanje sa jačim faktorom. Par godina to i radim i moja kosa je vidno lepša nakon letovanja. Naravno da nema uticaja samo ta krema, pored ostale nege, ali očigledno vrlo pomaže.

Nega:

Nakon dolaska sa plaže važno je prati kosu, bar veći deo dana. Nemojte ostavljati kosu preko noći slanom, to zna dosta da ošteti kosu. Koristite blage šampone, koji su pogodni za svakodnevno pranje kose, a možete i sami napraviti šampon (kao ja ove godine, pisaću o tome). Nekada je dobro oprati kosu samo regeneratorom. Jer nije zdravo baš svaki dan prati kosu, pa joj dobro dođe nekada pranje bez šampona. Dobar, regenerator koji hidrira je jako važna stavka.  Takođe, pakovanje odnosno maske bi bilo dobro često koristiti. Bar svako 3 pranje ako ste duže na letovanju. Ja par godina unazar koristim i vruća ulja i mislim da su sjajna stvar.
Naravno, dobro je koristiti i razne Leave In tretmane, shodno vašem tipu i stanju kose. Ja koristim i serume, tretmane..ali naravno ne sve svaki dan. Imam problem sa raščešljavanjem pa uvek koristim one prskalice što raščešljavaju i neguju.(npr Gliss ili Avon Naturals breskva i šea puter). Izbegavajte pene za kosu i lakove jer dosta isušuju. Znam da je lepo imati uvijenu kosu na moru, ali to možete postići pivom ili nekom kremicom za kovrdžanje, pena će samo uporopastiti sav trud. Naravno, i ja je koristim ponekad, ali ne više od par puta tokom letovanja.
Ne moram vam reći da na presu, figaro i slično zaboravite? I ovako su vrlo štetni i kidaju kosu, a možete zamisliti tek leti. Ja ne koristim ni fen, osim kada kasno operem kosu, jer u mestu gde letujem ima dosta vlage pa nekad uveče kosa jednostavno neće prirodno da se osuši. Ali to je neki priručni, mali fen, koji koristim samo za koren kose.
Dobro bi bilo nekad upakovati u kosu u neka prirodna pakovanja: od meda i jaja, kokosovog ulja, šargarepe... postoje razne verzije na Internetu, pa savetujem da nađete neku koja vama odgovara. Meni leti kosa posvetli, što i volim pa ja napravim prskalicu od limuna, pantenola, ricinusa i njome prskam kosu. Kosa neverovatno brzo posvetli, i ti pramenčići traju. Nemojte samo preterati jer limun može isuštiti kosu, nemojte ga direktno nanositi na kosu, već tako razmućenog.

Nakon letovanja:

Obavezno se ošišajte, i to dosta. Koliko god treba, nemojte da vam bude žao. Nakon šišanja kosa će se oporaviti, a i brže će rasti. Nabavite neki šampon za oštećenu kosu i češće je pakujete. Meni se tokom cele godine skoro kosa prirodno suši osim kad je feniram, pa to savetujem i vama ako vam tekstura kose to dozvoljava. I dalje pripazite na ishranu i unosite dovoljno vitamina i minerala. Nakon dolaska sa mora ja imam problem oko mašćenja kose. Kosa počne da mi se masti više nego inače, valjda zbog tog čestog pranja, ali ja je ne operem čim se zamasti već stavim puder ili šampon za suvo pranje pa posle nekog vremena, mašćenje se smanji.
 *Sve fotografije preuzete su sa interneta.
Kako vi negujete kosu na moru?
Da li nam možete dati neki savet, koji ja nisam navela a mogao bi da nam posluži?
Svaki predlog je dobrodošao, hajde da ovog leta svi sačuvamo našu kosu! :)

2 коментара:

  1. Joj, moja farbana, oštećena kosa mrzi sunce i more, dok ostatak mene to obožava c: Nastupila je čvrsta odluka da što više pažnje posvetim njezi kose općenito, za sadra mi je stanje super, izrasla mi je pirodna boja, riješila sam se ispucalih vrhova, kosa je sjajna i nahranjena, ali to mi neće biti izgovor da je zapostavim na ljetovanju :-)
    Moram pohvaliti post, odlično napisan i detaljan :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Potrudi se. Znam da je teško, posebno kada je kosa farbana. Ja sam se nekako navikla, baš dost apažnje leti posvećujem kosi jer je stvarno dugo izložena štetnim uticajima.
      Hvala puno! Nadam se da su neke od informacija pomogle :)
      Hvala na komentaru. pozdrav! :)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...